Lukáš Bobalik (1994, Bardejov, SR)
je nezávislý pohybový umelec pôsobiaci na Slovensku. Vyštudoval konzervatórium Evy Jaczovej a VŠMU – moderný tanec v Bratislave. Vo svojom výskume sa zameriava na prepojenie súčasného tanca a športu, prácu s objektom, magický svet koučingov a ich adaptáciu do umeleckej tvorby. Jeho snahou je poukazovať na naliehavé spoločenské a humanitné témy, ktoré sú zväčša verejne tabuizované, napríklad syndróm vyhorenia v tenisovo-tanečnej inscenácií „TIMEOUT BURNOUT“. Vo svojom aktuálnom výskume „ Asi to ukončím“ sa zameriava na fenomén dlhodobo udržateľných zdrojov v tanečnej profesii, ktoré dokážu tanečníka dostatočne vyživovať a bezpečne sprevádzať tanečnou kariérou. Ide o koncept recyklácie – obnovenia zdrojov, ako prevencie proti vyhoreniu, demotivácii a následnej straty dôvery k tancu. Zámerom je poukazovať na dôležitosť duševného zdravia, osobnostného rozvoja ako aj na úskalia práce freelancera, ktorý sa často ocitá v neľahkých podmienkach nezriaďovanej kultúry.
Za dôležité považuje najmä spolupráce s umelcami/kyňami a teoretikmi/tyčkami naprieč disciplínami: Maja Hriešik, Zuzu Hudek, Jakub Mitrík, Peter Mazalan (TIMEOUT BURNOUT), Marta Poláková, Silvia Sviteková (Endless shift), Yuri Korec (d-body-m), Neskorý zber o.z. (Vráskanie), Jaro Viňarský, Eva Priečková (spolupráca na pohybovom výskume „Asi to ukončím“), tím tvorcov LUSIJA, Lucia Holinová (Niveau stable), tím tvorcov predstavenia Millennial Magic Mirror, Sonja Pregrad, mimoOs + Z druhé strany (Diaries of touch), Soňa Ferienčíková a kolektív tvorcov (Ewerywhene II.)
V rámci tanečného vzdelávania skúma tému telesnej výkonnosti s dôrazom na jej premenlivosť. Obľubuje konfrontácie, ktoré vedú k zmene dogmatického ponímania toho, čím identifikujeme trénované a netrénované telo ako aj tanec – netanec. Rád diskutuje o možnostiach zlepšenia tanečnej edukácie vo vzťahu k súčasným prístupom a požiadavkám v tanečnej tvorbe. Verbalizuje taktiež prínos slobodnej kreativity bez hodnotiaceho systému, podporuje zdieľaný zážitok, somatické zadania voľnú improvizáciu a ich aplikovanie do tanečných techník, alebo samostatne. V neposlednom rade kladie vo vzdelávaní veľký dôraz na stimuláciu osobnostného rozvoja a osobnostnej integrity. Aktuálne pôsobí ako stály pedagóg moderného a súčasného tanca na SKDK v Topoľčanoch a ako hosťujúci lektor vzdelávacieho konceptu Telohra a Danceana. V roku 2019 spolupracoval na tvorbe edukačného materiálu pre pedagógov tanca v rámci projektu Danceana, ako aj ako lektor akreditovaného vzdelávania Technika a Priestor pod vedením Marty Polákovej.