Silvia Sviteková (1997, Banská Bystrica, SK)
je absolventkou odboru Tanečné divadlo a perfomancia a tanečného umenia na VŠMU v Bratislave. Už počas štúdia na vysokej škole vytvorila niekoľko autorských sól, ktoré naznačujú jej umelecké tendencie. Silvia pri tvorbe rada narába s viacerými médiami. Jej dlhodobá fascinácia zahŕňa performanciu vo verejnom priestore, prácu s objektom, ako aj snahu o pochopenie a najmä uchopenie zážitku, či už individuálneho alebo kolektívneho. Rada nachádza ambivalentný charakter situácií, balansuje na hrane trápnosti a gýču, humoru a bizáru. V jej tvorbe sú zreteľné inklinácie ku konceptuálnemu vnímaniu pohybového umenia a tiež vnímanie samotnej performancie ako širokej škály sebavyjadrenia a tiež spoločenskej reflexie. Za dôležitú považuje otvorenosť počas vnímania umenia a rovnako presah a prepájanie rozličných umeleckých sfér. Tvorba by podľa Silvie mala byť osobná a zároveň komunikujúca smerom k spoločnosti, reagujúc na aktuálne kontexty.
Už počas štúdia mala možnosť spolupracovať na viacerých umeleckých projektoch, výstavách a performanciách s nasledovnými tvorcami: Sonja Pregrad (Diaries of touch), Eva Priečková (ShSssh It’ll Be OK!, LUSIJA), Juraj Korec (Sólo nielen pre jedno telo, SNPJT.online), Petra Fornayová (Manifest možností, Zelená je tráva), Marta Poláková (pODPORa, Endless shift), Maja Štefančíková (Priestorové skice, Prchavé súsošie, Živý gradient), Dana Tomečková (Živý gradient), Stanislava Vlčeková, Jozef Vlk (Poses / Essencies / Traps, Open call), Anton Korenči ( Zánik západu), Andrej Petrovič (Dôvera), Francesca Zaccaria (Bodies garden), Cindy Hammer (Asphalworlds part 2). Jej bakalárska práca – sólo Pamäť betónu je jedným z viacerých autorských sól a predstavení, ktoré uviedla v rámci rôznych festivalov (Nu Dance Fest, Kiosk, Vlna, SHARE). Za svoju tvorbu získala aj ocenenie v súťaži Gala Art Moves. Jej posledné autorské predstavenie Žiadna veľká oslava bolo uvedené v rámci projektu Batyskaf 10080.